Вівторок, 22.01.2019, 04:59
Відділ освіти, молоді та спорту
Горохівської райдержадміністрації
Волинської області
45700 місто Горохів, вулиця Шевченка, 15. Телефон приймальної: 0(3379)21391. Телефон/факс: 0(3379)22672. Е-mail: gor-osvita@ukr.net
Головна Реєстрація Логін
Welcome, Гість · RSS
Меню сайту
Архів новин
Статистика сайту
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




 Нова українська школа

Тренінг для заступників директора з навчально-виховної роботи 2018

З 24 жовтня по 02 листопада на базі НВК «ЗОШ І-ІІІ ступеня-гімназія» м.Горохів та ЗОШ І-ІІІступеня с.Борочиче  відбулися тренінги  для заступників директорів з навчально-виховної роботи закладів загальної середньої освіти Горохівського району «Нова українська школа – нові підходи і методи. Управлінський аспект». Тренінги проводили тренери: Світлана Вілюк та Марія Ковальчук. На заняттях були присутні завідувач районного методичного кабінету Л.Ф.Вітинська та методист відділу  початкового навчання Н.М.Власюк.

Метою занять з підвищення кваліфікації було ознайомлення з новими підходами до організації освітнього середовища та змісту навчальної діяльності в початкових класах в умовах реалізації ідей Нової української школи.

Під час тренінгів  обговорено Державний стандарт початкової загальної освіти, здійснено порівняльний аналіз Типових навчальних програм для 1-2 класів, окреслено особливості інтегрованого, компетентнісного та діяльнісного підходів до організації освітнього процесу, які покладені в основу  Державного стандарту загальної початкової освіти, спроектовано SWOT-аналіз інноваційного освітнього середовища навчального закладу в умовах НУШ, опрацювано ключові аспекти формувального оцінювання.

Плідною була робота в експертних групах, які окреслили проблеми й перспективи впровадження завдань нової української школи і підсумували, що новації у філософії освіти – зробити школу відкритішою, доступнішою, цікавішою - передбачають зміни у педагогічному мисленні і мотивують до професійного удосконалення.

Нова українська школа. Тренінги для вчителів 1 класів 2019-2020 н.р.

На виконання Типової освітньої програми підготовки вчителів 1-х класів нової української школи протягом вересня- листопада 2018 року  на базі НВК «ЗОШ І-ІІІ ступеня-гімназія» м.Горохів та ЗОШ І-ІІІ ступеня с.Борочиче  відбулися тренінгові заняття з підвищення кваліфікації вчителів, які навчатимуть першокласників у 2019-2020 навчальному році.

Під час тренінгів учителі вивчали Державний стандарт початкової освіти, пріоритетні напрямки та наскрізні уміння молодшого школяра, які визначає цей документ, змістові лінії і очікувані результати навчання у нових типових освітніх програмах для 1 класу.

У ході активної взаємодії і практичної роботи тренери Вілюк С.М. та Ковальчук М.М. готували вчителів до використання модельної навчальної програми та планування тематичного тижня, планування  дня, застосування навчальних видів діяльності, в основі яких компетентнісний і діяльнісний підходи.

Педагоги ознайомилися з рекомендаціями щодо створення нового освітнього середовища, облаштуванням навчальних центрів у класних кімнатах. Вони   створювали моделі класу, вчилися по-новому формувати спільні цінності і правила класу, висловлювали думки щодо створення безпечного та емоційно комфортного освітнього середовища , практикували проведення ранкових зустрічей.

Учасники тренінгів при виконанні  групових інтерактивних вправ поглибили розуміння сутності та основних принципів педагогіки партнерства, ознайомилися з можливостями формального та неформального спілкування з батьками , усвідомили важливість залучення батьків до освітнього процесу ,  практикували різні форми співпраці з родинами першокласників, а також побудову партнерських взаємовідносин у форматі «учень-учитель».

Учителі заглибилися в основи інклюзивної освіти. Під час опрацювання цього модуля  зверталася увага  на  особливості роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, створення індивідуальної програми розвитку такої дитини в умовах навчального закладу, практикували адаптації та модифікації, механізми надання додаткової підтримки вчителю.

Під час тренінгів було успішно опрацьовано модуль «Інтеграція: тематичний та діяльнісний  підходи», теоретичні аспекти інтегрованого навчання, організовано дискусію  щодо переваг такого навчання та виконано вправи на формування міжпредметних компетентностей у процесі тематичного навчання. Учасники тренінгу  вивчали і практикували стратегії розвитку критичного мислення молодших учнів, складали інтелект-карти тематичного дня, створювали розробку тематичного дня .

Цікаво пройшло навчання з LEGO «Гра по-новому, навчання по-іншому». Вчителі знайомилися з освітнім потенціалом гри з LEGO та методикою компетентісного навчання “Шість цеглинок“, стали дизайнерами вправ з використанням LEGO під час навчання.

Корисною була інформація про нові аспекти процесу оцінювання першокласників, формувальне оцінювання, відстеження індивідуальних досягнень дитини та технологію портфоліо, а також конкретні поради щодо роботи з Державним стандартом початкової освіти як основи конструювання навчальної програми та календарного планування.

Кожен учасник тренінгів представив авторські розробки із застосуванням нових методик викладання, стратегій розвитку критичного мислення, ігрових і діяльнісних методів навчання з метою впровадження і реалізації Концепції НУШ.

Авторські розробки учасників тренінгів.

Літня очна сесія підвищення кваліфікації вчителів початкових класів НУШ

Протягом першої половини червня тривала ІІІ (очна) сесія підвищення кваліфікації вчителів початкових класів, які у 2018-2019 н.р. викладатимуть в 1 класах і будуть впроваджувати новий Державний стандарт початкової освіти. З 4 по 8 червня вчителі проходили  навчання в НВК “ЗОШ І-ІІІ ст.-гімназія”  м.Горохів та на базі ЗОШ с.Борочиче під керівництвом районних тренерів НУШ Ковальчук Марії Миколаївни та Вілюк Світлани Миколаївни.

4 червня вчителі успішно опрацювали модуль «Інтеграція: тематичний та діяльнісний підходи». Разом з регіональним тренером Муляр Оксаною Петрівною розглянули теоретичні аспекти інтегрованого навчання, дискутували  щодо переваг такого навчання та виконували вправи на формування міжпредметних компетентностей у процесі тематичного навчання.

Учасники тренінгу  вивчали стратегії розвитку критичного мислення молодших учнів, складали інтелект-карти тематичного дня, дискутували, ставили питання, знаходили оптимальні рішення, практикували розробку тематичного дня з тренерами Ковальчук М.М. та Вілюк С.М.

Другого дня, 5 червня,  учителі заглибилися в основи інклюзивної освіти. Під час опрацювання цього модуля тренери звертали увагу  на  особливості роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, зміст індивідуальної програми розвитку такої дитини в умовах навчального закладу, та механізми надання додаткової підтримки вчителю.

У ході тренінгу щодо особливостей викладання навчальних предметів інтегрованого курсу «Я досліджую світ», дослідження та формування соціальних навичок школярів практично продемонстрували Вілюк С.М. та Ковальчук М.М., які провели для вчителів інтегрований урок «Мої домашні улюбленці». Досвідом викладання інтегрованого курсу  «Я досліджую світ», проведення ранкового кола, організації кооперативного навчання, використання нового навчально-методичного забезпечення поділилась регіональний тренер Олексюк Тетяна Юріївна, учитель пілотного 1 класу гімназії №4 ім. М.Левицького м.Луцька, яка з вересня 2017 року працює в рамках всеукраїнського експерименту «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Держстандарту початкової освіти», отже, має цінні практичні напрацювання.Учасники тренінгу вчилися реалізовувати діяльнісний підхід на уроках навчання грамоти (читання, письмо, креативне письмо), математики (маніпуляції з предметами, задачі).

 Цікаво пройшло навчання з LEGO «Гра по-новому, навчання по-іншому». Вчителі знайомилися з освітнім потенціалом гри з LEGO та методикою компетентісного навчання “Шість цеглинок“ під керівництвом районних тренерів, стали дизайнерами вправ з використанням LEGO під час навчання.

Учасники тренінгу також вникали в суть питання щодо множинного інтелекту, ознайомились з поняттям множинного інтелекту, склали особистісні графіки розвитку різних сфер інтелекту.

Корисною була інформація про нові аспекти процесу оцінювання першокласників, формувальне оцінювання, відстеження індивідуальних досягнень дитини та технологію порт фоліо, а також конкретні поради щодо роботи з Державним стандартом початкової освіти як основи конструювання навчальної програми та календарного планування.

Підсумком напруженої п’ятиденної роботи та ефективного навчання  стало представлення кожною групою кейс-презентації з обраних актуальних питань тренінгів «Нова українська школа - школа компетентностей» та «Стратегії критичного мислення». Авторські розробки демонстрували набутий під час дистанційного та очного навчання досвід і навички майбутніх вчителів Нової української школи.

Під час захисту розробок були присутні методист відділу початкового навчання Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти Єндрущук Світлана Миколаївна та методист районного відділу освіти Власюк Надія Микитівна, які надали методичні консультації вчителям з питань реалізації     нових підходів до навчання та викладання в НУШ.

 

 

Зміст початкової  освіти у вимірі сьогодення: нова українська школа

На виконання Типової освітньої програми підготовки вчителів 1-х класів Нової української школи 20-22 березня на базі НВК «ЗОШ І-ІІІ ступеня-гімназія» м.Горохів та ЗОШ І-ІІІступеня с.Борочиче  відбулися тренінгові заняття в рамках   другої  сесії  очного курсу підвищення кваліфікації учителів, які навчатимуть першокласників у 2018-2019 навчальному році.

Під час тренінгів учителі вивчали Державний стандарт початкової освіти, розглядали пріоритетні напрямки та наскрізні уміння молодшого школяра, які визначає цей документ, змістові лінії і очікувані результати навчання у нових освітніх програмах для 1 класу.

 У ході активної взаємодії і практичної роботи тренери Вілюк С.М. та Ковальчук М.М. готували вчителів до використання модельної навчальної програми та планування тематичного тижня, планування  дня, застосування навчальних видів діяльності, в основі яких діяльнісний підхід.

Педагоги ознайомилися з рекомендаціями щодо створення нового освітнього середовища, облаштуванням навчальних центрів у класних кімнатах. Вони   створювали моделі освітнього середовища класу, вчилися по-новому формувати спільні цінності і правила класу, висловлювали думки щодо безпечного та емоційно комфортного освітнього середовища , формування спільноти під час проведення ранкових зустрічей.

Учасники тренінгів при виконанні  групових інтерактивних вправ поглибили розуміння сутності та основних принципів педагогіки партнерства, ознайомилися з формами формального та неформального спілкування з батьками , усвідомили важливість залучення батьків до освітнього процесу ,  практикували різні форми співпраці з родинами першокласників.

Copyright MyCorp © 2019
Пошук
Календар
«  Січень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031





Безкоштовний хостинг uCoz